2015-ben közzétett orosz propagandacikkel tolja Putyin szekerét az MKP pártlapja!

Agresszív Kotleba-rajongóval terjesztik az orosz propagandát a magyarországi adófizetők pénzéből a szlovákiai MKP-közeli weboldalon!

2015-ben közzétett orosz propagandacikkel tolja Putyin szekerét az MKP pártlapja!

Egy cseh és egy szlovák katona, egy szlovák és egy szlovákiai magyar hírportál - hogy mi a közös bennük? Mindannyian az orosz propagandát terjesztik. Tessék!

Egy cseh után egy volt szlovák katona is visszaadta a NATO-nak kitüntetését - olvashattuk január 28-án a szlovákiai felvidek.ma hírportálon, amelynek működtetője a Szövetség a Közös Célokért elnevezésű, pozsonyi székhelyű társaság. A szervezet igazgatója Pogány Erzsébet, elnöke Duray Miklós, megélhetési magyarok. A múlt évben a portál működését, az impresszum szerint, a Miniszterelnökség Nemzetpolitikai Államtitkársága, a Bethlen Gábor Alap és a Nemzeti Kulturális Alap támogatja, 210 ezer euróval, ami a magyarországi adófizetők pénzén több, mint 65 millió forintot jelent.

Szintén innen tudjuk, hogy 2014-ben A Rákóczi Szövetség döntése értemében a portál Esterházy Emlékéremmel gazdagodott, idézem: “a felvidéki magyar sajtó és tájékoztatás ügyeit hosszú idő óta magas szinten szolgáló hírportált, elismerésül a felvidéki magyarság érdekében végzett szolgálatáért.”

Itt érdemes akkor megállni: vajon miért és hogyan szolgálja “a felvidéki magyar sajtó és tájékoztatás ügyét” - bármit is jelentsen ez - hogy a hírportálon egy nyálkás, szomorú és nagyon hideg hétvégén, címlapon olvashatjuk az orosz propagandát, amely ráadásul egyszerre két helyen is kattintható volt?

Mutatom, mire gondolok:

Kép: a felvidek.ma hírportál címlapja 2017. január 28-án

A hír forrása: egy hírhedt orosz propagandát sugárzó felület.

A hab a tortán pedig az, hogy ezt a szöveget 2015 januárjában hozta le a szlovák nyelvű orosz álhírgyár!

Igen, jól látja a kedves para olvasó, 2017 január 28-án a felvidek.ma hírportálon két helyen is elérhető volt a 2015-ös hír, miszerint egy szlovák katona visszaadta kitüntetését a NATO-nak. Ez a hír olyannyira megtetszett az MKP-közei weboldalnak, hogy másnap is címlapon tudtad megkattintani.

Utánanéztem a hírnek, egyéb, komolyan vehető portálon nem találtam nyomát. Csak nem egy újabb “elhallgatott igazságról” van szó? Tudjátok, a PC világ végét hangosan ünneplő, mostanában Putyint dicsőítők kedvelt szófordulatáról van szó, náci-szagot fogtam. Legörgetem a cikket a végéig és ott látom, hogy a hírt a Hlavné správy nevű szlovák hírportálról vette át a felvidek.ma.

Bingó!

Aki nem tudná, a hírhedt Hlavné správy szlovák nyelvű “hírportálról” van szó, de nevezhetjük bátran álhírgyárnak is, amely címével ellentétben nem a fő hírek szolgáltatásával, hanem kifejezetten egyoldalú, uszító propagandájával híresült el az elmúlt néhány évben.

Nem fogjátok kitalálni: a majdnem száz cseh és szlovák orosz propagandát közvetítő felület egyik leghírhedtebb internetes forrásáról van szó, amely tendenciózusan gyárt Putyint és az oroszokat éltető, az EU-t, az USA-t és a NATO-t gyalázó valamint a 2015-ös menekültválság idején a háborús menekültek ellen uszító cikkeket. Ha többet akarsz tudni a Hlavné správy hátteréről, ezt a cikket mindenképp olvasd el.

És felmerül megannyi kérdés.

Hogyan lehetséges, hogy a felvidek.ma címlapján, egy időben, párhuzamosan két helyen is megjelenhetett, ez a finoman fogalmazva is ellentmondásos megítélésű weblapról leszedett hír?

Az írást “DÉ” monogrammal látták el, az impresszum alapján könnyen beazonosítható, hogy Dunajszky Éva nevű kolléga a cikk szerzője.

Vajon az említett hölgynek nem volt tudomása a Hlavné správy álhírportál kétes híréről vagy egyszerűen unalmas volt a hétvége és nem tudott mást kitenni vezetőbe?

De ha ez így is történt, vajon Szűcs Dániel az oldal nemrég kinevezett szerkesztője nem tudta, hogy kolléganője a Marian Kotlebát és fasiszta mozgalmát, az Orosz-Szlovák Baráti Társaság elnökét, Ján Čarnogurskyt, és a politikai kalandor, Boris Kollárt barátjának valló Róbert Sopko szennyportáljáról szemezget híreket?

Vajon mit szól ehhez a Rákóczi Szövetség, hogyan szolgálja ez az újságírói tevékenyég a “felvidéki magyar sajtó és tájékoztatás ügyét?”

Pártpropagandista vagy újságíró-e vagy?

Tudom, ezek álnaív kérdések. Dunajszky és Szűcs is kenyéradó gazdáik felé teljesítik a napi penzumot, nem újságírást művelnek, hanem a Párt hű katonáiként teszik a dolguk.

Van, aki méheket gyűjt, van, aki a tehén alól lapátolja ki a ganét, és van, aki segget nyal. Néha jó mélyen. Főleg, ha az narancs színű. Kemény szavak? Na, figyelj! Ha a fent említett két díszpinty a szervilis pártpopagandista napi rutin helyett valóban újságírói feladatát látta volna el, akkor a fenti hír hátterének utánanéznek és a Szlovák Köztársaság felelős állampolgáraként döntést hoznak, hogy beleállok-e egy olyan kampányba, ami hazájuk számára felettébb kétes kimenetelű.

Mert bűzlik már a cseh és a szlovák katona története is.

A hír szerint ugyanis a szlovák fickó egy bizonyos Marek Obrtel nevű cseh katonára hivatkozott, aki a cseh hadsereg elit alakulatának tagjaként Afganisztánban teljesített szolgálatot. A téma cseh szakértői megegyeznek abban: itt egy nagyon jól átgondolt propaganda-akcióról lehetett szó.

"Az ilyen emberek részéről ez egyféle kampány, játék a médiával. Ugyanakkor komoly dolog is, hiszen a jelenlegi helyzetben a hírt kétség kívül ki lehet használni Oroszország javára", nyilatkozta az eset kapcsán Miroslav Mareš a brnói Masaryk Tudományegyetem politológusa, aki egyébként a közép-európai szélsőséges mozgalmakkal is foglalkozik. Az unatkozó cseh exkatona blöffjéről itt olvashatsz bővebben.

Kép: Robert Bačinsky, Facebook

A szlovák eset kacsán most azon lépjünk túl, hogyan jutott eszébe Robo Bačinskýnek, hogy ő is visszaküldi a plecsnyit, mindegy is. De mekkora hírértéket képvisel a több éve leszerelt, egyébként agresszív videóiról elhíresült láthatóan félresiklott élet egy szlovákiai magyar hírportál címoldalán? És vajon miért nem volt annak üzenetértéke a felvidek.ma “újságírói” számára, hogy a fickó saját Facebook profilján Marian Kotlebát és pártját népszerűsíti vagy, hogy tavaly ősszel a mozgalmat kritizáló Denník N újságírójáról próbált nyilvánosan adatokat beszerezni, amely felhívásban természetesen nem maradt el a megjegyzés sem, hogy ezúttal a “fehér faj mutat majd tükröt [az újságíró felé]!”

Persze, nem vagyunk naívak. Dunajszky és Szűcs számára pont ez volt az üzenet. Ahogy Magyarországon, a jelenlegi Moszkva-barát fideszes autoriter rezsimet sem zavarja az ottani kamuhíreket terjesztő orosz-barát weboldalak brutális elburjánzása, addig Orbánék “felvidéki” talpnyalóinak ez az irány egyenesen kötelező és végrehajtandó feladat - ők a felvidek.ma fizetett, szervilis csicskásai. Az már pedig a történelem hatalmas fintora, hogy a Moszkvában elítélt és Gulagra hurcolt gr. Esterházy nevével és arcmásával ellátott Esterházy-emlékéremmel kitüntetett szerkesztőség az MKP-közeli weblapon orosz propagandisták által kreált híreket futtat, agresszív Kotleba-rajongó nácikkal példázódik.

Szegény Halzl Józsi bácsi, hát ehhez mit tetszik szólni?!