„Tuning sa mi vryl do pamäti už v detstve“ – V Čečínskej Potôni sa konalo stretnutie tuningových a retro áut

camera

18

„Tuning sa mi vryl do pamäti už v detstve“ – V Čečínskej Potôni sa konalo stretnutie tuningových a retro áut

Fotografie: András Cséfalvay – pre viac fotiek kliknite na obrázok!  

Megosztás

Už tretíkrát v rade zorganizovali v Čečínskej Potôni Tuning a retro stretnutie, ktoré svojou atmosférou najviac pripomínalo príjemný rodinný deň. Podujatie, ktoré sa konalo 7. septembra, hostila reštaurácia Lanba. Na parkovisku pred reštauráciou prebiehalo meranie zvuku výfukov, ako aj meranie hlasitosti audiosystémov.

„Toto podujatie vzniklo z myšlienky, že v súčasnosti je čoraz menej takýchto stretnutí, a chcel som sa znovu stretnúť s mojimi priateľmi z automobilového sveta, ktorých som už dlhú dobu nevidel. Prvý rok sme sa zišli v peknom počte, dokonca nás bolo viac, než sme očakávali, a objavilo sa aj popri mnoho mojich známych aj kopec neznámych nových tvárí. Radi privítame každého, či už starého priateľa, alebo nového záujemcu,“  – povedal Tamás Hervay, hlavný organizátor podujatia.

Hlavný organizátor podujatia dodal, že minulý rok pripravili pre divákov aj pôsobivú driftovú šou, ktorá mala obrovský úspech.

„Každý rok sa na toto podujatie pripravujem s veľkým nadšením a neustále sa snažím zapojiť do akcie aj nových ľudí a nové autá. Prichádza aj veľa mladých nadšencov, a s nimi sa tiež snažíme šíriť lásku k automobilovej kultúre. Tuning sa mi vryl do pamäti už v detstve,“  – zdôraznil.

Tomáš prišiel s výnimočným autom, s modelom Nissan 370Z z roku 2010, ktorý kúpil v pôvodnom továrenskom stave. Dozvedeli sme sa, že podstatou tuningu je hlavne to, že ľudia do svojho auta vkladajú svoj vlastný štýl, čo robí každé vozidlo jedinečným. Niektorí upravujú svoje autá na pretekársku dráhu, iní kladú dôraz na vizuálnu stránku, zatiaľ čo ďalší sa zameriavajú na úplnú prestavbu audiosystému.

„Volám sa Tibor Nagy, ale v automobilových kruhoch ma väčšina pozná ako NTWOOFER. Na Slovensku je niekoľko áut s podobne výkonným audiosystémom. Moje auto je však výnimočné tým, že aj pri vysokej hlasitosti znie hudba v skvelej kvalite. Pôvodne som auto kúpil pre moju manželku, ktorá tiež milovala hlasnú a kvalitnú hudbu, no žiaľ, v tejto súčasnej podobe si ju už nemôže vychutnať. Auto ešte nie je úplne dokončené, a pravdepodobne ani nikdy nebude. Neustále vymýšľame niečo nové a snažíme sa ho ešte viac zdokonaliť. Zostavil som výborný vonkajší ozvučovací systém, kúpil profesionálne meracie prístroje, a odvtedy ma často volajú na miestne automobilové stretnutia, ako aj do Maďarska, aby som vykonával merania autohifi a výfukov, a zároveň zabezpečil dobrú atmosféru a hudbu. Vždy som miloval výnimočné autá, a preto každé vozidlo upravujem podľa svojho vkusu. Mám aj ďalšie auto značky Škoda, ktoré som tiež kompletne prestaval zvnútra aj zvonku. S týmto autom som dokázal získať trofeje na súťažiach v autohifi a automobilovej kráse. Je úžasné vidieť úsmev na tvárach ľudí, keď uvidia také malé auto, z ktorého znie obrovská hudba.“

„Volám sa Szabolcs Mester a pochádzam z Jurovej. Moje auto Renault Megane GT dostalo motor od Nissanu – 1,6-litrový turbomotor s výkonom 205 koní. Je to skvelý kompromis: vhodné na každodenné používanie, ale zároveň má športové vlastnosti a môže sa uplatniť aj na pretekoch, ak je to potrebné. Jednou z najväčších zaujímavostí tohto auta je, že zadné kolesá sa dokážu otáčať, čo výrazne mení jeho správanie v zákrutách v porovnaní s bežnými autami. V športovom režime sa zadné kolesá môžu vychýliť až o 2,7 stupňa. Podľa hodnotení má toto auto najlepšie športové sedadlá vo svojej kategórii, ktoré sú nielen pohodlné, ale aj veľmi dobre vyzerajú. Auto som si kúpil len pred necelým rokom, no vôbec nie je staré, keďže je to model z roku 2018. Plánujem si ho nechať na dlhší čas a dúfam, že mi vydrží dlho. Kedykoľvek mám chvíľu času, snažím sa zúčastniť na takýchto stretnutiach. Som dosť technicky zameraný, takže som vždy rád opravoval veci. Menšie opravy, pri ktorých netreba auto zdvíhať, si zvyčajne robím sám. V dôsledku toho sa aj moje hobby vždy uberalo týmto smerom. Všetko to začalo s autíčkami na diaľkové ovládanie, a pre zaujímavosť spomeniem, že som mal takého dvojtaktného, 20-kilového obra, s ktorým som bez problémov utiahol aj sánky, keď ešte bolo snehu a susedove deti boli malé.“

A cikk szerzője

Ministerstvo Kultúry Slovenskej RepublikyKult MINOREU Fond Regionálneho RozvojaIntegrovaný regionálny operačný program