Szörnyű állapotban van az alistáli bicikliút - Vagy mégsem?

camera

Fotók: Paraméter

Megosztás

Egy, a szerkesztőségbe érkezett üzenet alapján biciklire pattantunk és Alistálig (Dunaszerdahelyi járás) kerekeztünk. Egy olvasónk azzal fordult hozzánk, hogy az Alistál és Nyárasd között található kerékpárút állapota kifogásolható, helyenként szörnyű állapotban van a szakasz. Ennek néztünk utána.

Az utat, majdnem végig bicikliúton tettük meg, ugyanis Dunaszerdahelytől szinte végig ki van építve, kivéve Nyárasd és az alistáli vonatállomás között.

Alistál eddig a bicikliutas projektekből valamiért mindig kimaradt, majd amikor Horváth Tamás 2015 január elején átvette a falu irányítását, az első céljai közt szerepelt a bicikliút kiépítése a vasútállomásig. Azért is szorgalmazták a szakasz építését, mert nem volt ott járda és a nagy forgalom — főleg a kamionforgalom — miatt a szűk út mentén veszélyes volt az eljutás az állomásra. „A pályázatunkat elsőként adtuk be a Nagyszombat Megyei Önkormányzathoz, amire 2017-ben kaptunk pozitív választ és ősszel kezdődtek el a munkák” — magyarázza Horváth Tamás polgármester.

A kivitelezőnek (Tomra Stav kft.) más munkája is akadt, ezért már jócskán benne jártunk az őszben, mire Alistálra érkeztek a munkások. A területrendezés szépen haladt, ám mire az aszfaltozáshoz érkeztek, bizony csúnya időjárások is előfordultak. „Volt eső, arra emlékszem, de nem mértem hány fok van. Végigmentem azon az úton, ugyanis több információt kaptam én is az állapotáról. Tény és való, van egy szakasz Alistál felől az elején, ahol egy kicsit hullámosabb a felülete. A másik fele viszont szép, egyenes. Azt tudom erre mondani, hogy vannak sokkal rosszabb bicikliutak a régióban. Voltak, akik hozzám is fordultak nehezményezve azt, hogy nem lehet rajta olyan egyenesen siklani, de mindig mindenkinek azt mondtam, hogy van. Amíg nem volt, addig az volt a baj, most már használható és a minőségével vannak gondok” — ecseteli a faluvezető.

Hozzáteszi, hogy a költségvetés, amit szakemberek készítettek, több pénzzel számolt, mint amit végül jóváhagytak számukra. A megyei költségvetésből közel 160 ezer eurót különítettek el amiből szépen kiépült a kerékpárút. A falu a projekt előkészítését fizette és ha innen nézzük a helyzetet, akkor elmondhatjuk, kaptak egy kerékpárutat ajándékba. Így mindenki biztonságosan ki tud jutni a vasútállomásra.

Horváth Tamás, Alistál polgármestere

„Voltak itt a megyétől, megnézték és van a kerékpárúton két helyen is átjáró a földekre. Olyan egyezség született, hogy még tesznek bele kettőt-hármat, hogy a mezőgazdasági gépek is át tudjanak menni rajta. Láttunk már olyat, hogy javították a bicikliutat és gondolom, itt is eljön majd az idő, amikor kapunk még rá pénzt, mert nyilván nem ez a végső állapota, és figyelnek rá, ugyanis az a rész, amely kicsit rosszabb, bizonyára ki lesz javítva idővel” — zárja a beszélgetést Horváth. A kerékpárút kiépítését a megye felügyelte, a község önkormányzata csak levélben értesült annak építésének összegéről. A megyei önkormányzattal úgy egyeztek meg, hogy Alistál kezeli majd a szóban forgó útszakaszt, amit a megyétől egy hosszú távű szerződés alapján bérelnek majd évente egy euróért. Annak hivatalos átadása még nem történt meg, ezzel kapcsolatban az önkormányzat a megyével egyeztet.

Hazafelé tekerve leszólítottunk néhány biciklistát, akik értetlenkedve néznek, mikor az út állapotáról kérdezzük őket. „Az állomásról jövünk és örülünk neki, hogy kiépült az kerékpárút, mert így nem kell az út szélén kerekezni a kamionok mellett” — mondja egy hölgy. A vele együtt tekerő férfi is csak a fejét rázza és szinte ugyanazt hangsúlyozza, amit a faluvezető is. „Annak kellene örülnünk, hogy van bicikliutunk, mert amíg nem volt, azt nehezményezték” — mondja és legyint: „Kár az ilyen alaptalan vádakkal foglalkozni.” Majd továbbtekernek.

(alsa)

Ministerstvo Kultúry Slovenskej RepublikyKult MINOREU Fond Regionálneho RozvojaIntegrovaný regionálny operačný program